SANNE

Sanne (10) is een slimme en sociale meid. Ze heeft het erg naar haar zin op school. Vooral rekenen gaat haar goed af. Sinds een maand of twee merkt de leerkracht dat ze stagneert in haar ontwikkeling, ook op rekengebied. Na enige research blijkt het probleem bij begrijpend lezen te liggen. Bij een oudergesprek krijgen de ouders te horen dat het kan helpen om thuis met Sanne te oefenen met lezen. De ouders pakken dit enthousiast op. Maar na een paar weken blijkt het lastig om het structureel vol te houden vanwege een druk gezinsbestaan.  

De ouders besluiten extra hulp in te schakelen en komen bij Wijsneus Begeleiding terecht. Ze vragen een kennismakingsgesprek aan en besluiten om 2 keer in de week een uur begeleiding te nemen. In het intakegesprek dat volgt wordt samen met Sanne en de leerkracht gekeken naar het probleem. Sanne geeft aan dat het werk moeilijk wordt wanneer ze lange teksten tegenkomt. De hulpvraag is vooral gericht op begrijpend lezen. 

Nadat Lisette en Femke een plan van aanpak hebben geschreven gaan ze enthousiast aan de slag met Sanne. Bij een bezoek aan de bibliotheek heeft Sanne een leesboek, informatieboek en tijdschrift uitgezocht die passen bij haar interesses. Samen met Femke gaat sanne op dinsdag en donderdag, terwijl papa bezig is in de keuken, een uurtje lezen. Daarbij worden vragen gesteld, spelletjes gedaan en leesstrategieën aangeleerd en toegepast. 

Na 5 weken merken we dat ze langere teksten makkelijker en sneller kan begrijpen. Ze vraagt minder hulp aan de leerkracht en ook thuis leest ze graag langere verhalen. Ze ervaart minder spanning als ze moet voorlezen in de klas.

*dit is een fictief voorbeeld.

 

 

Contact

Wijsneus
Zwolle

KVK-nummer: 65012224

Lisette: 06-15903188
Femke: 06-52264485

INSCHRIJVEN

Klik HIER voor het inschrijfformulier.

Gratis en geheel vrijblijvend!

© 2016 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode